Afhankelijk van de hulpvraag verwijst de intaker door naar een maatschappelijk werker binnen die sociale dienst, die vb instaat voor de leefloondossiers of naar degene die de budgetdossiers voorbereidt. Soms verwijst hij de hulpvrager door naar externe gespecialiseerde diensten.
Intake
Iedere persoon, die zich voor het eerst aanmeldt bij het OCMW, komt met zijn hulpvraag bij de intaker in het loket sociale dienst terecht. Samen met de hulpvrager zoekt hij naar een oplossing voor het gestelde probleem.
Waarvoor kan je terecht in de intake?
- Je zit in financiële moeilijkheden door te hoge kosten of te lage inkomsten;
- Je zit in de knoei met je kinderen, je familie, je partner, je buren,...;
- Lastige schuldeisers dreigen met een advocaat en de deurwaarder heeft meubelen in beslag genomen;
- Je woont in een onaangepaste woning of dreigt binnenkort dakloos te worden;
- Je wenst een sociale woning;
- Je bent de weg kwijt in de doolhof van voorzieningen, sociale diensten, tegemoetkomingen, ...;
- Je hebt moeite bij het invullen van allerlei formulieren: aanvragen studietoelagen, energiepremies, werkloosheidsuitkeringen…;
- Je hebt het gevoel vast te zitten en wenst een luisterend oor….
- Iedereen, ongeacht welke leeftijd, kan bij de intaker langsgaan en uitleg vragen over zijn / haar proble(e)m(en). Hierbij is 100 % discretie gewaarborgd.
Mee te brengen:
- identiteitskaart
- alle documenten die belangrijk zijn voor je vraag
Het is steeds mogelijk om een afspraak te maken voor een intake via ons afsprakensysteem.
Daarnaast is er dagelijkse permanentie tussen 8u30 en 12u00 en tussen 13u30 en 17u00 (op vrijdag tot 15u00) voor dringende vragen of dringende situaties.
Je kan je op dat moment aanbieden aan het onthaal van het gemeentehuis of bellen naar 050 25 07 74.
Algemene sociale vraag
Vragen? Contacteer ons
Loket Sociale Dienst
sociale.dienst@zedelgem.be Pater Amaat Vynckeplein 1, 8210 Zedelgem 050 25 07 74