Knop
Het onthaalloket van het gemeentehuis van Zedelgem.

Afsprakensysteem en nieuwe openingsuren

25 juni 2018

Gemeente en OCMW vormen één lokaal bestuur, onder één dak: in het vernieuwde gemeentehuis aan het Pater Amaat Vynckeplein. Van die gelegenheid werd gebruik gemaakt om een aantal belangrijke stappen te zetten in zowel uitstraling (nieuw logo/nieuwe huisstijl) als dienstverlening.

Werken op afspraak

De gemeente wil komaf maken met de lange wachtrijen aan de loketten. Daarom word je nu bij de themaloketten op afspraak ontvangen. Naast kortere wachttijden zijn er nog andere voordelen aan werken op afspraak. Je kan het bezoek beter inplannen en je vragen worden beter voorbereid doordat de medewerkers de tijd hebben om de vragen vooraf grondig te bekijken. Daarnaast kunnen we je meer privacy garanderen dan nu het geval is en kan het personeel efficiënt worden ingezet op de juiste momenten. Een team van onthaalmedewerkers en jobstudenten staat vanaf 2 juli klaar om je wegwijs te maken in de nieuwe manier van werken.

Hoe maak je een afspraak?

  • via de knop 'Maak een afspraak' bovenaan elke pagina op www.zedelgem.be (op smartphone onderaan). 
  • telefonisch via de dienst onthaal (050/28 83 30) 
  • persoonlijk aan het onthaal 

Voor de 'snelle producten' kan je zonder afspraak bij het onthaal terecht (aankoop huisvuilzakken, cultuurtickets of toeristische brochure; afhalen identiteitskaarten …). Een overzicht van alle 'snelle producten' vind je hier.

Heb je een afspraak of niet, bij aankomst in het gemeentehuis ga je telkens naar de infozuil om je aan te melden.

Op het scherm van de zuil maak je je keuze tussen:

  • Ik heb een afspraak

    - Vul je geboortedatum in (of scan de QR-code die op je bevestigingsmail vindt - als je online je afspraak hebt gemaakt).

    - Neem je ticket.

    - Ga met je ticket naar de wachtruimte aan de loketten en wacht tot het nummer op het scherm verschijnt.
  • Ik heb geen afspraak

    - Neem je ticket.

    - Ga met je ticket naar de wachtruimte van het onthaal en wacht tot het nummer op het scherm verschijnt.

    - Het onthaal maakt voor jou een afspraak bij een themaloket.

    - Ga met je ticket naar de wachtruimte aan de loketten en wacht tot het nummer op het scherm verschijnt.
  • Ik kom voor de politie (enkel op afspraak!)

    - Neem je ticket.

    - Ga met je ticket naar de wachtruimte van het onthaal en wacht tot het nummer op het scherm verschijnt.

    - Het onthaal meldt je bezoek aan de politie.  

Nieuwe openingsuren

Tot voorheen waren de openingsuren van het centraal onthaal en van de themaloketten verschillend. De moeilijkheid stelde zich vaak dat het voor burgers niet altijd duidelijk is waarvoor zij bij welk loket terecht kunnen. Vandaar de keuze om uniforme openingsuren in te voeren; bekijk ze hier.

Elke 2de en 4de zaterdagvoormiddag van de maand is er ook dienstverlening van de dienst burgerzaken, onthaal en politie (voorheen was dit de eerste en derde zaterdag). Moet je op een andere zaterdag bij de politie zijn, dan kan je terecht in de Berkenhagestraat 1.

De ingang van het gemeentehuis is nu ook niet meer aan de kerk, maar aan de kant van het Pater Amaat Vynckeplein.

Afsprakensysteem en nieuwe openingsuren